View Single Post
  #80  
Old 19-11-2013, 12:20
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

@Lionmk1
Ik denk 10 kilo per stuk, nee, ja voetpomp erbij.

Ontopic!

Had afgelopen tijd wat tegenslagen met het project. Na het monteren van de schroef-set en aandrijfassen ging ik controleren of alles netjes wilde rollen in z'n vrij. Dit was niet het geval bij de korte aandrijfas kant. Zodra ik de remschijf met twee wielbouten erin draaide was het net of deze in versnelling stond.
Het leek mij heel sterk dat dit uit de bak kwam omdat de weerstand bleef in z'n vrij en tevens in versnelling met koppeling ingedrukt. Uiteindelijk heb ik de fusee losgemaakt en de aandrijfas uit het fusee gehaald. Ik kwam er volgens achter dat de homokineet aan de bak kant blokkeerde op een bepaald punt en de weerstand veroorzaakte.
Uiteindelijk homokineet opnieuw uit elkaar en in elkaar gezet waarschijnlijk bij monteren van de as een te scherpe hoek gemaakt omdat ik in eerste instantie fusee niet had losgemaakt. Probleem verholpen.




De motor is nu definitief uitgelijnd en vastgezet.
Vervolgens benzine toevoer / retour afgemaakt. Zal de meeste denk ik wel kunnen bekoren dat ik de voor beide de originele VW Corrado G60 benzine leidingen heb gebruikt. Dus Ruud als je dit leest . benzinefilter gemonteerd in zo’n houder waar een bobine in gaat en deze tegen het waterschot gezet (zover mogelijk links). Welke filter ik gebruikt heb weet ik niet, ik was naar de Brezan gegaan en zelf het magazijn ingelopen met een schuifmaat totdat ik de juiste had.




Luchtinlaat terug gemonteerd (motor ging bovenlangs erin dus moest er toen af).







Zit te twijfel wat ik nu als volgende stap ga doen. Of de motorkabelboom erin hangen / aansluiten of luchttraject, watertraject afmaken. Welke volgorde is handiger of maakt het niet uit?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote