kreeg in elk geval al deze tip even mee via hier:
Quote:
meet je krukas positie sensor eens door en je lamda sensor even door meten of die wel werkt
|
Lamda werkt in elk geval wel, met apk bleek deze een kabelbreuk te hebben en is direct verholpen (kwamen ze achter ivm te hoog CO).
PS1. Met defecte krukas sensor loopt hij niet zou ik denken, klopt? (kan het nog de gasklep zelf zijn of gasklep positie meter o.i.d.???)
PS2. het betreft een
ROTOR ontsteking.
Nu ook bij warme motor aan het klieren, stationair is dus ook erg matig en vooral bij koude motor heel erg zagen (horten en stoten).
Stationairtoerenklep (stappenmotor) ook alvast goed gereinigd; ingespoten met remmenreiniger en uitgeblazen met compressor, was wel wat vies maar niet heel extreem.
Slangen er rondom heen gecontroleerd maar lijken niet lek, ook even remmenreiniger over de slangen gespoten of dat dit misschien toch bellen gaf, maar zag niks in elk geval.
Dit reinigen leek even goed te helpen maar helaas na een test ritje van 10-15minuten begon het geëtter toch wel weer.
Volgende stap toch misschien temp.sensor? OF is dat nu eigenlijk ook wel uit te sluiten omdat het probleem dus niet meer alleen bij koude start (b)lijkt, het is dan wel overduidelijk stukken erger.
=> krukas positie sensor kan dus ook dit soort specifieke problemen begrijp ik? (ik zou denken dat blok dan helemaal niet loopt?)