23-10-2013, 04:10
|
|
Draaideur Donateur - Retroracer
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
|
|
Quote:
Originally Posted by bertil1970
de exentriek bout hoogte ligt 1,5 mm lager dan de adapter en daardoor kun je de exentriek altijd 1 keer ronddraaien om hem op de juiste positie te krijgen zonder boven de adapter uit te komen
|
Ok , ik snap het
Een hele vernuftige oplossing
Maar oefen je dan niet een hele vreemde kracht uit op het draadeind die in de naaf wordt gedraaid zodra je de wielbout vast zet?
Deze zit niet met de cilinder/borst vast gedraaid tegen de naaf , dus heeft geen steun.
De wielbout die je hier in draait oefent nu een kracht uit buiten de hartlijn van het exentriek .
En omdat de diameter van het exentriek groter is dan de dikte van de adapter kan deze dan enigzins krom trekken.
Zeker als de adapter van aluminium is in mijn beleving .
Je moet eens kijken hoe heel veel mensen hun wielbouten vast draaien
Het liefst met een meter pijp op de sleutel of op de wielsleutel te gaan staan.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
|