View Single Post
  #3  
Old 22-10-2013, 18:24
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik pak een klein cola flesje, boor er een gat in van pakweg 6mm, ik neem dan van die flexibele doorschijnende ruitensproeierleidingen en duw die in dat potje. ik laat wat oude remvloeistof in het potje zodat die leiding ondergedompeld zit.

dan schuif je die leiding over de nippel en je draait die een HEEL WEINIG open. op die manier pers je er wel vloeistof door, maar is de weerstand (weerstand van nog 80% dichtgedraaide nippel en weerstand om vloeistof uit het flesje naar boven te zuigen) te hoog om opnieuw aan te zuigen. hierdoor zuigt die nieuwe vloeistof aan via de reservoir aan de hoofdrempomp.

2de manier (zo doe ik het altijd bij mijn oldtimers), ik heb zo een ruitensproeierpompje van een achterruitwisser uit een capri. dit is een los pompje waar een ingaande en uitgaande leiding opgeschoven wordt.


ik gebruik dezelfde leidingen van ruitensproeiers en sluit de pomp aan op de aanzuigzijde. het andere deel van de leiding hang ik aan het remsysteem om te ontluchten. genoeg remvloeistof in reservoir, pompje heel ff aan een klein 6V accutje of acculader van 6/12V (12V gaat veel te snel) en ik draai de nippel open. deze zuigt dan alle remvloeistof door je remsysteem op.
de uitgaande leiding wel ook in een flesje weer opvangen. je wil dit niet in het rond spuiten
dit is ook zowat de ideale manier om vloeistof te wisselen, je ziet zo alles van donkerbruin naar mooie heldere vloeistof gaan. op tijd de nippel dichtdraaien, pompje van de 12V halen en die kant is ontlucht.

BTW altijd aan de langste zijde beginnen ontluchten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote