View Single Post
  #31  
Old 16-10-2013, 16:17
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
Default

daarom zei ik ook 'voelt' sneller..
gewoon omdat een dx meer koppel heeft bij een lager toerental..dat rijd gewoon fijner
plus heeft de bak van een 1800 een hogere gearing ...
verder zit er af fabriek al best wel wat verschil in blokken..vraag me niet hoe ,maar dat kan gewoon..
ik had voor dagelijks (zwaar)gebruik een '82er 1800 gti met dik 350.000 km op zijn donder
en voor de show (ahum)een 83er met een toeters en bellen 1900 Kronenburg blok met iets van 140-145 pk na gelang de afstelling...
in die 82er moest elke week een fles olie bij..,maar tot de 100 was hij maar 1 of 2 wagenlengtes trager dan mijn 'goede' 83er..
en meerdere keren aan de stoplichten net zo snel als een standaard Corrado G60..
leg dat eens uit dan?..
in principe zit er tussen een auto die of 8 seconden pakt voor 100 of 9 niet zoveel verschil...,ligt grotendeels aan degene achter het stuur..(en tussen diens oren)
en ja ik heb ooit met een Golf 1 G60 gereden..maar met de kabel geschakelde bak erachter..en die is veeeelste lang voor een Golf 1..
maar omdat nou traag te noemen?..zeker niet ...
beste manier die ik altijd nam om te kijken welke van de 2 auto's het 'snelst' was,was door bijvoorbeeld allebei 100 in zijn 4 te gaan rijden naast mekaar en DAN het gas erop..
0-100 is gewoon trappen tot de begrenzer ,hopende dat de bak niet op straat spetterd..dat kan iedereen..
Reply With Quote