View Single Post
Old 15-10-2013, 09:33
svenergy svenergy is offline
Forum Newbee

Default 3c ophangingsproblemen

hallo ik zit met een probleem dat ik en andere ook niet direct weten te vinden .
Het zit zo , sinds kort heb ik het probleem dat mijn voorste wielen in camber staan , ( zit nu een schroefkit onder , maar die zit er 2 maand per jaar onder , de rest van het jaar rij ik op air rond ).
toplagers vanboven op mijn voorste dempers waren volledig naar de zak , de kogels van de lagers vielen allemaal los eruit .
Deze dan vervangen door versterkte toplagers , 1 dag goed gegaan , 2de dag stonden de schokdempers er krom in ( gezien in de motorruimte )
Een maand geleden toen ik de air er nog onder had , en mijn zomdervelgen ging ik hem keuringsklaar maken , pakte de velg eraf en zag dat mijn band vaak in contact is gekomen met de airpoot , de hele band was aan de zijkant uitgesleten , volledig door de draad uit , omdat de velgen toen ook al in camber stonden . Ben er zelf toen pas achter gekomen wat aan de hand is .
Als ik nu aan het rijden ben en ik rij over een putdeksel dan slaat mijn stuur volledig weg , in bochten breekt hij gewoon compleet uit , en in de auto als je over een oneffenheid op de weg rijd lijkt het juist als iemand met ne hamer op metaal slaat , zo een gekraak en geslaan hoor ik .
Deze morgen was de weg wat nat en was ik naar huis aan het rijden en vertrok uit stilstand en de banden begonnen compleet door te slippen , geen ESP dat ingreep ofzo .
In juli van dit jaar zijn de stabilisatorstangen nog vervangen geweest , heb er toen versterkte ingezet , dacht mss de verkeerde lengte ofzo maar dat klopte .
In mei dit jaar heb ik ook de driehoeken vervangen omdat ik een geklop hoorde en dacht dat de lagerbussen van de driehoeken versleten waren ( bleken uiteindelijk toch die stabi stangen te zijn ) , dacht mss zit daar verschil in lengte ofzo maar ook niet .
ik heb al vanalles nagekeken en geprobeerd maar niks dat helpt , wie weet mss wat nog het probleem kan zijn want het is absoluut geen plezier meer om te rijden . Gr
Reply With Quote