09-10-2013, 20:03
|
|
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
|
|
nou nou nou, dat valt wel een beetje mee, kijk als het aan alain ligt dan hebben we allemaal 200pk achterin... dat is natuurlijk ook heel veel leuker, dus daar heb je een punt.
maar ja, een 5 bak met een CU 70pk bestaat niet orgineel. Wel is de orginele bak die achter een CU hangt de langste T3 4 bak die bestaat, daarna gevolgd door de DT bak van een 60pk watergekoelde 1,9l boxer. Neem van mij aan, een 4 bak rijdt het lekkerst in een T3 en een 5 bak is overbodig, tenzij je altijd met 2 ton achter de trekhaak rijdt, dan heeft een 5 bak nog wel nut. Veel mensen zweren bij een AAP bak waar Alain ook op doelt, welke geleverd is onder andere achter een 112pk 2,1l DJ motor. Wel leuk, maar eigenlijk ook een beetje overbodig. Voor mijn subaru 2,5l project heb ik dan ook voor een DT bak gekozen.
kun je meekomen in het dagelijkse verkeer, jazeker dat kan! Op de snelweg moet je echter geen wonderen verwachten. heeft ook weer voordelen om relaxed te cruizen, ik rijdt meestal rond de 100 afhankelijk van de wind en weersomstandigheden.
Om nou te zeggen dat het leuk is om in de winter in een luchtgekoelde te moeten rijden als daily... nee. Is het eigenlijk de leukste T3 die je kunt kopen, moah, ja een luchtgekoelde is wel een stoere motorkeuze.
1 op 8 is inderdaad zomaar zover, dan moet je geen gekke dingen doen. Hangt ook een beetje van de uitvoering af, een lichte pickup of een zware camper.
Zijwind heb ik met een pickup wat minder last van omdat ik minder oppervlakte heb aan de zijwand, plus dattie verlaagd is met H&R met Koni's en rondom op 205/50R17 rijdt. Wordt het zeker niet minder van.
verder... moeten alle keuzes verstandig zijn... nee liever niet anders hadden we misschien wel een nissan almera tino...
dus het is vooral ook erg leuk om een T3 met CU te rijden! Ondanks dat ik ook een 1,6l luchtgekoelde CT T3 heb staan (omdat ik het leuk vind) zou ik die toch wel mijden... daar zit ECHT geen gang in!
|