View Single Post
Old 09-10-2013, 14:39
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Mensen, heel eerlijk gezegd, ik heb geen flauw idee meer. Ik gok erop dat het verschil zit in het fabricaat, niet in het jaartal. Ze zullen deze schermen van verschillende metaalbewerkers toe hebben gekregen, uit verschillende fabrieken. Daar zal het verschil wel moeten zitten. Op mijn '79er zitten de U-profielen namelijk ook, en dat zijn echt gegarandeerd de originele schermen.

Wat ik zeker weet is dat de swallowtails geen gestanste rand in de dorpel hebben boven de dorpel-sierlijst. Het is voor mij dan dus aannemelijk dat een scherm die stansing dan ook niet zal hebben, en laatste foto in post #13 dus weldegelijk een swallow exemplaar is.

Die gele golf is uit maart '77 (het kenteken toch, en ookal dat hij hij inderdaad een gladde kap heeft (je ziet altijd een schaduw wanneer daar wel de rand ziet), is hij gewoon modeljaar '77. Dat zie je aan het ontbreken van de luchtaanzuigbuizen in de parafan.), mijn opa heeft in maart '77 namelijk zijn eerste golf gekocht, een GLD met het kenteken 52-PS-47 (die moeten echt hetzelfde uur geleverd zijn). Als ik de gele op de RDW site invul herkent hij de wagen niet meer. Weet jij of hij nog bestaat??
Reply With Quote