09-10-2013, 12:29
|
|
Forum junkie
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
|
|
Als je nog een gat moet maken is het belangrijk de juiste positie te bepalen voor het meetbereik van de lambda. Dus uitlaatgassen over 4 cilinders meten is nauwkeuriger dan 2 of 1 voor een correcte na-regeling.
Tweede gebruik je een lambda van een G60 uit bijvoorbeeld uit een Corrado (zoals ik nu heb gedaan). Dan is deze lambda eigenlijk gemaakt voor kat d.w.z. dat deze bij een bepaalde temperatuur "open" gaat. Zonder kat met alleen een midden demper (zoals bij mij) of open systeem (zoals bij jou) kan het zijn dat de tempartuur veel lager ligt en dat de lambda dus geen of niet de juiste waarden teruggeeft aan de ECU.
Dit is wel deels op te lossen door bijvoorbeeld je uitlaatspruitstuk te "wrappen" met hitte tape. Daarmee wordt je motorruimte koeler maar de temperatuur gaat omhoog binnen de uitlaatlijn.
Ik weet niet of er af-fabriek VW's zijn geweest die op digifant 1 lopen en zonder kat hebben gereden? Aftermarket zijn lambda's te krijgen in alle soorten maten alleen hoop ik op iemand die het voorwerk al heeft gedaan..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
|