05-10-2013, 18:15
|
Postwhore
|
|
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
|
|
Wordt veel gedaan in de cross 1600 keverklasse, althans eerder datbis nu veel 20v. Met een std 1.5 gaat m niet worden ivm de zuigers. Basis in die klasse is wel vaak een 1.5 ivm de korte slag, dan kan de boring groter om op 1.6 uit te komen en je dus geen rare overgang hebt in de cilinder/cilinderkop dis is nadelig voor je ontbranding en niet betrouwbaar. Als je dit idee hebt heb je zeker custom zuigers nodig ivm compressie en ruimte voor de kleppen. Het extra gat in de kop kun je afdichten met een prop evt.lassen en vlakken. Is vaak gedaan dus je hoeft t wiel niet opnieuw uit te vinden. Kop op een 1.8 heeft geen nut als je geen andere zuigers monteerd ivm de compressie dusnkom je alweer uit op een std kr. 180/190 pk met een kr op webers heb je niet albte veel voor nodig dat is heel goed haalbaar met std spullen en het normale tuning gerei om het zo maar te noemen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project
Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km
Golf GTI `81 Sold!
|