View Single Post
  #7  
Old 03-10-2013, 12:17
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

De olie in de luchtfilterbak en het filter komt best vaak voor, dit komt vanaf de carterontluchting af. Ik had bij mijn vorige mk2 ("87 1.6) ook precies zoiets.
Had toen ook even alle filtertjes/bougies/kabels vervangen en alles schoon gemaakt en toen liep ie al een stuk beter.
Dat ie zo hoog in toeren blijft hangen kan de boosdoener misschien wel de stationair regelaar zijn die op de zijkant links op de carburateur zit.
De ontsteking werkt eigenlijk precies het zelfde als op de 1.3 , alleen staat ie rechtop dus . Er zit een half maantje met een bout als je recht tegen de ontsteking aan kijkt, die houd hem vast dus als je die bout iets los draait kun je de ontsteking ook iets draaien om te kijken of ie misschien wat beter gaat lopen dan.
Reply With Quote