Ik heb me cilinderkop laten aanpassen ivm met een oliekanaal die verkeerd uitkwam.
Heb een cilinderkop van een passat op een opgeboorde 8 klepper (om en nabij 1.950cc), het pasmaken vd kanalen zou wel kunnen lukken met jouw idee denk ik.
Stelt niet veel voor, de revisieboer kan dit makkelijk als je duidelijk aangeeft wat je wilt.
Alleen moet je inderdaad erop letten of je kleppen de cilinders niet raken , je kunt als test de kop met ouwe pakking op het onderblok zetten met een paar ouwe kopbouten tot ie handvast zit. Daarna gewoon spul op tijd zetten en riem erom. En dan met de hand kun je de motor draaien en kun je voelen of alles vrij loopt. En dan indd nog de compressie moet niet te laag zijn, je kunt dan wel andere zuigers plaatsen die aangepast zijn maar dan wordt het al gauw duur. Maar passen kan het altijd
ligt er alleen aan of je er zoveel geld aan wilt uitgeven als alles moet worden aangepast.
Bij mijn situatie zou de olie zo naast het onderblok spuiten dus is het dichtgelast en opnieuw geboort , gevlakt en kleppen/zittingen slijpen. Bovenste foto zie je het zwarte gedeelte dat is onderblok en dat rood is stak buiten me onderblok incl het oliekanaal. Je kunt op de 2e foto duidelijk zien dat er een nieuw kanaal is gefreest. Je ziet er uiteindelijk niets meer van. Prijs viel ook best mee vond ik. Had het bij Westra uit alkmaar laten doen.