View Single Post
  #386  
Old 22-09-2013, 18:08
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Dankje Sjon

Ik heb vandaag voor het eerst gereden in de auto, en ik moet toegeven dat het erg leuk is Brandstofsysteem zoals ik het nu heb aangesloten, lijkt prima te functioneren. Kan het desnoods nog altijd veranderen.

Echter nog wel wat vragen m.b.t. de afstelling.

Hij loopt eigenlijk prima, starten = lopen , en geen gekke dingen met rijden verder. Enige wat me opvalt is dat hij vrij lang in toeren blijft hangen bij gas los. ( dit schijnt vaker voor te komen zoals ik gelezen heb ). Is hier iets aan te doen?

Verder zijn de bougi's toch wat grijzig, nu kan ik me herinneren uit de brommertijd dat dit kan liggen aan een verkeerd afgestelde ontsteking, of een de schraal mengsel.

Ontsteking staat volgens een kameraad die hem voor me heeft afgesteld op 14 gr, echter twijfel ik hieraan omdat dit precies de originele afstelling is ( volgens de merktekens ). Heb hem nu wat vroeger gedraaid, en hierdoor blijft hij ook wat minder in toeren hangen bij gas los.

De hoofdsproeier is nu 135, met afgedopte remluchtsproeiers. De co schroeven staan 2 slagen open, en de carburateurs staan uiteraard synchroon.

Zou het kunnen dat ik toch nog een grotere hoofdsproeier nodig heb? ( blok is voorzien van een 3f nokkenas, verder origineel )

Bedankt alvast

Video van hoe hij nu draait

https://www.facebook.com/photo.php?...video_processed
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote