het scheelt dat je geen toerenteller hebt, wordt het nog makkelijker!
Dan kun je zo het kapje weer dichtklikken en daar niet meer over nadenken.
Het idee is dat je dit net zo aansluit op de hallgever, de plus dus op de plus, de massa op de massa en de signaal op de signaal.
Daarna de massadraad, die dus tussen de bobine loopt en de hallgever, aansluiten op de massa, bij voorkeur direct aan de accu. Dit voorkomt moeilijk starten door spanningsval... Dit moet een redelijk dikke draad zijn, maar niet overdrijven. De plus aansluiten op de originele geschakelde plus aan de ronde bobine. Dit zijn volgens mij een rode en een witte draad, maar dit moet je eigenlijk even nameten. Hij zat direct op de bobine, de draad aan de andere kant dan waar de contactpunten op zat.
Het idee is dus dat de massadraad naar de accu direct op de bobine zit, de massadraad van de hallgever gaat vervolgens naar de bobine. De hallgever moet niet halverwege zitten. Doe dit ook voor de plus, signaal zo doorlussen en alles moet werken
Als je er niet uitkomt heb ik hier nog wel een kabelboompje liggen die op deze manier werkt. Ik wil het eventueel ook wel even met een schemaatje toelichten, maar ik ga lekker slapen
morgen weer.