View Single Post
  #12  
Old 15-09-2013, 14:07
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Nou, uiteindelijk redelijk goed gekomen. Van de vw in dronten mocht ik t montagegereedschap gebuiken, assen er netjes in gekregen. Motor had echter wel een heel klein tikje, liep verder prima. Met de motorafdekplaat erop vrijwel niks van te horen. Helaas lagen na pakweg 200 km 4 tuimelaars in stukken. Onze revisieman bleek ze niet vervangen te hebben, wat ik wel afgesproken had, heb er zelf ook niet meer op gelet helaas. Spul weer uitelkaar, 8 nieuwe tuimelaars en hydrostoters erin, alles brandschoon, en weer inelkaar. Liep prima, alleen weer licht metaalachtig tikgeluidje. 100x alles gecheckt, moest goed zijn. En na weer 200km, je raad t, 4tuimelaars in stukken, aaargh! Uiteindelijk erachter gekomen dat 4 klepstelen 0,4 mm verder uitstaken, kop er weer afgehaald, en bij de revisieman gegooid. Nu 8 nieuwe, ditmaal originele kleppen erin, nu originele tuimelaars, en tenslotte ook de uitlaatnokkenas, omdat ie licht beschadigd was nu.
En toen kwam het.. Het gedeelte vd nokas waar het distributiewiel op komt, is op de as gezet dmv krimpen, en laat die nu een fractie op de as gdraaid zijn, waarschijnlijk toen de disriem was versprongen. De spiebaan waarmee het diswiel op de as zit is nogal belangrijk om het spul op tijd te krijgen, waardoor alles vanaf de eerste keer monteren al nooit 100% goed heeft kunnen staan, waardoor waarschijnlijk de kleppen net, maar dan ook net de zuiger hebben kunnen raken, waardoor de tuimelaars braken, wat het verband van de verder uitstekende kleppen hiermee is weet ik nog niet.
Lang verhaal, maar kom er maar eens achter, nokkenas waarop een opgekrompen deel verschoven is!
Als het goed is heeft de auto nu de eerste 300km al gemaakt, en nog geen telefoon gehad haha.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote