De ombouw heeft zich ooit voltrokken in Duitsland voordat hij door iemand naar België is gehaald. Heeft daar nooit een kenteken gekregen en zodoende een paar jaar bij een verzamelaar in de garage gestaan. Het verhaal gaat dat dit met een (ex) VW medewerker is gebeurd (wat ik enigszins in twijfel trek maar dat terzijde).
Er is bij deze bus gebruik gemaakt (voor zover ik kan zien) van de zogenaamde SA bellhousing/glocke (in 't nederlands koppelings huis of zo?) waarop zo'n beetje álle 5-6-8 cilinder motoren van Audi op kunnen worden gemonteerd , diesel of benzine. Ook passen er een heleboel Porsche motoren op. Dit deel is ooit door VW gemaakt/bedacht voor de "microbus" die nog een hele tijd in Zuid Afrika van de band is gerold met 5 en 6 cilinder motoren.
O.a. hier te vinden
5 Cilinder benzine: Audi 2.2 (140pk), 2.3 10V (133/136pk), 2.3 20v (170pk) 2.1 10V Turbo (165pk), 2.2 20V Turbo (182pk)
5 Cilinder diesel: Audi 2.5 TDI 115 en 140pk, VW Transporter T4 2.5TDI
V6 benzine: Audi 2.6 12V (150pk), Audi 2.8 12V (174pk), Audi 2.4 30V (165pk), Audi 2.8 30V (193pk), Audi 2.7 Twin Turbo (vanaf 230pk en meer, zoals in (R)S4s, Allroads etc gebruikt is
enz...),
V6 Diesel: Audi 2.5 TDi 150 en 180pk, Audi 2.7TDI en 3.0TDI t/m 230pk in de courante Audi's.
V8 benzine: Audi 3.6 V8 (250pk) Audi 4.2 V8 (300pk)
Porsche Boxster 2.5 (204pk), 2.7 (220pk), 3.2 (266pk)
Porsche 911 (996 series) 3.4 (300pk), 3.6 (320pk)
De keuze is reuze