View Single Post
  #16  
Old 05-09-2013, 20:28
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Vaak bouwen mensen veel te grote carburateurs op motoren. Een standaard 1.8 16v heeft meer dan voldoende aan 40'ers. Hoe groter de carburateur hoe lager de luchtsnelheid en hoe moeilijker af te stellen. Het is niet altijd zo dat hoe groter de carburateur is hoe meer vermogen hij heeft.

Vind dit trouwens een super topic. Ook gaaf om te zie hoe je een enkele ( wat je niet vaak ziet ) weber op je auto bouwt. Ga zo door


Thanks, nu de rest van de auto nog....

Inderdaad, groter is niet altijd beter, main jets komen dan later dan gewenst en je moet onderin veelste rijk gaan rijden... daar komen al die weber drama verhalen vandaan. Wat ik in de laatste 2 maanden heb geleerd over weber, beter begin je met 1!

Het geluidje van de dubbele Weber is wel erg verslavend, als de auto uit elkaar gaat om de roestduivel aan te pakken ga ik nog eens denken welke kant ik op ga, NA20v op 2 dubbele webers
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote