View Single Post
  #6  
Old 29-08-2013, 19:08
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by wob8v
Dat plaatjes kijken wad een goed idee van je. Op internet zie ik bijna alle 16v s met inlaatspruitstukken van rond de 3 รก 4 cm. Nu weet ik niet of die motoren voor koppel of peekaas zijn gebouwd. Ik denk dat ik bolku maar eens een mailtje ga doen. Die heeft er aardig ervaring mee en is ook aardig fan van solexen.

Volgende vraag: is er een ouderwetse manier om de hoek van de nokkenassen op te meten?


De 3 a 4 cm inlaatspruitstukken zijn allemaal productie spruitstukken dit geld ook voor 8V.
Kan me niet herinneren dat ik ze ooit langer gezien heb.
En het zelf maken van dit soort spruitstukken lijkt me zeer lastig voornamelijk om dat de aansluiting van de Webers ,Solex enz toch iets anders is dan de motorfiets carburateurs.
Hier vol staat al een ronde pijp die door middel van rubbers aan de carb worden bevestigd.
En het stukje idd van 4 identieke inlaat buizen is toch ook zeer lastig en bij veel verschil schiet je je doel ook weer voor bij.
En zal er zeker geen PK verhoging zijn dit komt toch vrij nauw dacht ik niet te min wel een leuke uitdaging en niet geschoten is altijd mis
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote