View Single Post
Old 28-08-2013, 12:50
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore

bij ons thuis reden ze altijd Opel...
mijn vader heeft altijd in de las en constructie gezeten en verdiende vroeger al goed ,kocht ook om de paar jaar een nieuwe Ascona of Manta waaronder een GT/E uit 1974..zo'n gifgroene Manta A..nieuw hier bij de dealer..
later in begin jaren '80 moest hij veel gaan rijden en tsja Diesel was toen nog niet zo erg te combineren met 'sportief'.....behalve een Golf 1 GTD...
en die kwam er toen ook ..en sindsdien heeft hij altijd Golfjes ,later Polo's en Caddy's turbodiesel gereden ...nooit meer anders..
ik heb zijn voorbeeld maar gevolgd..ik wist toch niet meer beter..
en het feit dat mijn neef (beroepsmilitair) om de paar jaar vanaf '78 een nieuwe Golf GTI kocht..dat was de druppel..
een zwarte 80er met grote achterlichten en 15 inch ATS Cup's eronder had hij ooit..Man Man wat was ik er ziek van toen hij dat ding had..
ben meerdere keren meegereden met hem als jong ventje van 11,waaronder een paar keer naar Seedorf..met 200 op de teller op de Bahn..onvergetelijk toen..
ik wist gewoon 'ik moet zo'n ding en dan toch zeker een 1800'...
en die kwam er later ook ,in het rood origineel NL met groen getint glas en schuifdak 90.000 gelopen etc etc..kostte me toen een rib uit mijn lijf en jarenlang avonden beunen in het zwart (gna gna) maar ik had er 1tje..
later zowat alle meetings afgereden van de toenmalige GTI Club Holland..en gruwelijk veel geld in gestopt ..en nog een kleine 30-40 andere Golfjes 1 gehad tussendoor zowel voor de handel als sloop ..of voor mezelf ...
alhoewel ik nu een BMW rijd en mijn ouders een C3..ik blijf het leuk vinden...mischien ooit weer een zilveren 83erGTI met ATS cups eronder?..wie weet?
Reply With Quote