View Single Post
  #2  
Old 28-08-2013, 11:44
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik denk dat het heel moeilijk zal worden om 4 indentieke inlaat buizen te maken op die manier. Je kunt uiteraard wel altijd een poging doen, misschien lukt het je wel maar dat weet je pas als je probeerd.
De kanalen hoef je ook niet te polijsten tot glimmen aan toe want dat is niet goed maar er moeten ook geen "stootranden" in zitten , gewoon met korrel 120 schuren is goed genoeg eigenlijk.
Als het oppervlak in de inlaat wel gepolijst is mengt de benzine minder met lucht, je moet inderdaad wel wat werveling houden. Door het polijsten wordt er op de wanden eigenlijk de werveling opgeheven voor een heel dun oppervlak rondom (kan het niet precies uitleggen).
En de inlaat kanalen : hoe langer je ze maakt hoe meer koppel maar dan lever je in op topsnelheid en op hogere toeren dus hoe korter je ze maakt is het precies omgekeerd.
Dan lever je wat koppel in en draai je meer op toeren, dus je zou de gulden middenweg moeten kiezen alleen is dat voor elke motor weer anders hoe lang het moet zijn.
Dit zal je dus alleen kunnen bepalen wanneer je alles werkend hebt en dan met de lengte gaat spelen om te kijken wanneer je bij jouw doel komt.
Ik ben nu ook bezig met een inlaat maken en begin als basis ergens tussen de 7 en 9 cm vanaf de cilinderkop , dan heb je ook nog een afstand vanaf de cilinderkop naar je kleppen. Ik kom ergens rond de 13/14 cm uit denk ik in totaal.
Reply With Quote