View Single Post
  #1  
Old 27-08-2013, 21:02
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default montagedelen carburateurs

hallo,

zoals jullie misschien wel hebben gelezen op dit forum ben ik bezig met een kr motor in mijn syncro te hangen die op carbs loopt. mijn keuze is gevallen op solex 40mm carburateurs, of ik ze ombouw naar 45 mm weet ik nog niet.

nu had ik graag jullie professionele antwoord gehad op de volgende vragen;

ik heb nokkenassen erin liggen die boven 4000rpm voor enorm veel extra vermogen zorgen, hoogtoerig dus. welke lengtes zijn het best voor het inlaat spruitstuk en de kelken? ik wil wel graag iets koppel overhouden onderin........

moeten de kanalen in het inlaatspruitstuk glad of ruw zijn? dit vanwege werveling/menging van het mengsel?

het inlaatspruitstuk wil ik maken van aluminium. omdat ik geen toegang heb tot freesbanken etc, is mijn gedachte om 2 blokken aluminium tegen elkaar te houden, en op de lijn van de gasklepscharnieren de gaten af te tekenen, en zo beginnen te vijlen totdat ik in elk blok 4 halve kanalen heb. als ik ze dan weer op elkaar zet, heb ik 4 hele kanalen. hiertussen wil ik pakking monteren om het luchtdicht te maken en daarna de kanalen nog behandelen met schuurpapier oid. zou dit gaan werken?

ik weet dat het gigantisch veel werk is enzovoorts, maar het scheelt gewoon enorm in de kosten en ik vind leuker als ik onderdelen zelf maak.

ik hoor graag van jullie!

groetjes
Reply With Quote