View Single Post
Old 26-08-2013, 23:04
Blaauwwiekel's Avatar
Blaauwwiekel Blaauwwiekel is offline
VW Fanatic

Default De rode 32b variant

Hierbij wel leuke nieuwe info..

Dit is een ruil die ik heb gedaan met gesloten beurs.
Wendy {mijn vrouw} had een 3b 97er, 1600, en elec ramen voor thats it.
Zwart, aircopomp toty, vermoede ik, gezien er bij aankoop geen riem op zat, nooit geprobeerd, zal stuk zijn boeit niet. Ik heb er een paar keer in gereden zelf, en reed prima, enkel je mist gewoon iets in een 1600, en als daar zomers de sleurhut achter hangt is het ruk, maar als je karretje zand haalt is er ook power te kort.
Dus ik wilde die wel kwijt voor wat anders, maar iets belasting vrij.
Veranderd straks maar als je deftig benzine houd en niet boven 87 komt blijft het belasting verhaal nog een lachertje, 120 euro max per jaar. Dus ik zoeken, trof ik dit mooie exemplaar, en de man wilde wel met mij ruilen.
Dus dit is sinds vrijdag mijn trots op de oprit.
Een 1800 automaat, wel een 2e, pierburg, maar met voorontsteking loopt het goed.
Verder vanuit zwolle komen cruisen emt 100/120, en trillerij in de wielen, geen slag gevoel maar balans niet goed. Barum bravius banden voorom, niet mijntype band wel eens nieuw verkocht in het verleden, kwamen wel eens terug. Lawaai en trillen.
Kocht een collega toen onder een golf 2, en heeft ze ook verweiderd.
Nu ben ik zeker niet echt dol op de lmv die eronder liggen, lijkt mij Borbet toe, maar past er niet helemaal bij.
Maat van mij heeft ontsteking goed gezet en had nog een sloper liggen, 32b. Variant. 5 cilinder. Met jawel een voorpoot set met geventileerde schijven, en eibach veren. Die komen binnenkort in mijn berging, en als de aanbouw klaar is, kan ik mooi binnen in de winter knutselen.
Verder komen er dus eerst 14 inch golf 2 staal onder, en cruis ik rustig rond.
Dynamo moet vervangen worden, en startmotor draait even mee na het starten, dus ook vervangen. En dan hoop ik dat het allemaal een leuk gelukje blijft.
Maar wilde niet jullie dit even onthouden, moest ik even delen..