View Single Post
  #5  
Old 24-08-2013, 13:55
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Ja idd is een mk1 niet echt duur in belasting vanwege het lage gewicht.

Een Golf mk1 van 1983 is een hele goede keus omdat deze af-fabriek dezelfde antiroestbehandeling hebben gekregen als de mk2, dus over het algemeen zijn ze vrij hard, mijn 83'ers zijn dat ook.

Waar je bij een mk1 qua chassis op moet letten zijn de bevestingspunten van de achterbrug (APK punt), maar bij een 83'er zal het over het algemeen ok zijn.

Een ander aandachtpunt is de reservewielbak en dan met name het verbindingstuk met het achterpaneel en de hoekstukken van het achterpaneel, dus onder de bumper.
Ook het rondom het bevestingspunt van de brandstofvulhals kan ook roest voorkomen.

Ik zou voor de zekerheid ook de distibutieriem en spanrollen vervangen wat als die knapt bij een diesel heb een flinke schadepost.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Een late Golf 1 is mijns inziens een betere keuze dan een Golf 2 en ik spreek uit ervaring.

Als me iets te binnen schiet dan laat ik het weten.

Succes
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote