View Single Post
  #47  
Old 22-08-2013, 16:20
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
Default

ik persoonlijk (en dat is het dan ook)...zou gewoon een GTI blok opzoeken ..ongeacht de kilometers etc..en dat op mijn gemak deelsreviseren..beetje bij beetje
mocht je er nog iets langer over willen doen zou je daar zelfs nog een andere nokkenas in kunnen leggen..
mooiste is als je zo'n blok kunt horen lopen voordat je het oplaad..de Golf1/2 GTI blokken DX -EV zijn zowat onverwoestbaar, dus als hij iets meer gelopen heeft maakt dat weinig uit..en als hij dan niet rammelt of lagert is het alleen maar beter
dan zou je de kop er af kunnen gooien en af laten persen ,klepsteelrubbers etc ,koppakking ,waterpomp en eventueel de lagers zelf vernieuwen
boren en honen is bijna nooit nodig ..verder zit er niet zoveel troep in een 8v.. de onderblokken zijn gruwelijk sterk..
als je een klein beetje kunt sleutelen kun je het meeste zelf wel
als je blok dan klaar is kun je dat op een lang weekend makkelijk wisselen met je GX moter..de GX leg je dan gewoon in de schuur naderhand
als het dan min of meer een GTI is kun je er altijd deel voor deel een goede uitlaat onderknopen..sportfilter etc etc ..maar dan is de basis al een dikke 110pk..
en DAT rijd dan al stukken beter..
Reply With Quote