Super nette caddy.
Geweldig om er eens een te zien die niet of over de top opgedaan is, of juist afgeragd op een boerenerf staat. Super!
Over die lek, met deze km-stand mag de koppakking eigenlijk nog geen probleem zijn, reviseren is al helemaal ver gezocht om niet te zeggen zot, onnodig en sonde. Van de oude vijftienhonderd ck blokken klapte de koppakking er om de ton een keer uit, maar vanaf de zestienhonderd's is daarvan geen sprake meer, helemaal niet bij de latere versies. Die kunnen in principe een aantal ton mee.
Die zwarte meuk in het reservoir hoeft geen olie te zijn. Je hebt van de rubbertoevoegers voor in de vloeistoffen wanneer je ergens een kleine lek hebt. Dat is zo'n goedje dat je er gewoon bij kiept en dan zou dat eventuele kleine lekken moeten dichten. Dat werkt voor twee kilometer en ondertussen zit alles vol met die zwarte drab. Dat kan die zwartigheid verklaren. (Nog) maar een keer vervangen, en nog eens, en nog eens, dan zal het er vanzelf wel uitgaan. Misschien zelfs de eerste paar keer gewoon met water en dan direct weer aftappen, terug afvullen, aftappen, afvullen, aftappen...
Het zweten is vrij normaal voor een diesel, maar meestal komt het gewoon vanuit de kleppendeksel. De moertjes daarvan trillen los waardoor hij wat gaat zweten. Even die moertjes aantrekken - met beleid! ze hoeven niet extreem vast! vast is vast, strakker aantrekken wil niet zeggen dat hij daardoor niet meer zal lekken - kan al genoeg zijn, anders dien je de kleppendeksel pakking te vervangen, het liefst met een rubberen. Het is verstandig om de moertjes van de kleppendeksel sowieso te vervangen door borgmoertjes tegen het los trillen. Dat ziet er minder mooi uit, maar is dus wel beter.