View Single Post
Old 15-08-2013, 17:58
VR6GTC VR6GTC is offline
Forum Newbee

Default Geen spanning op brandstofpomp

Sinds enkele dagen start mijn auto (Golf mk4 1.8t 20v) slecht. De auto start wel maar slaat niet aan. Probleem: de brandstofpomp hoor ik niet aanslaan.
Na een aantal keer (+-20x) contact aan uit hoor je hem eindelijk zoemen en start de auto weer. Brandstofpomprelais (relais 167) vervangen, helaas geen verandering.

Sinds vanmorgen loopt de auto echt beroerd als hij eenmaal aan is geslagen, iets gas en hij valt meteen uit met getik achter de tellerunit. De auto weer aangezet en dan doet hij het even waarna hij vervolgens aan het eind van de straat weer uitvalt met het bekende getik achter de tellerunit. Ik heb hem vervolgens een paar keer gestart, stukjes gereden en toen deed hij het weer. Hij liep wel erg onregelmatig stationair (tussen de 500 en 900 toeren). Toch naar me werk gereden.

Na werk startte hij weer niet waardoor ik een spanningsmeter erop heb gezet. Conclusie: geen stroom op de pomp.

Ik zat zelf te denken aan de ontvanger van me sleutel welke bij het contactslot zit, alleen zie ik het lampje met het autootje en sleuteltje niet oplichten.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Thanks alvast voor de hulp!
Reply With Quote