View Single Post
  #11  
Old 11-08-2013, 10:12
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,364
Default

is inderdaad volgens mij ook wel iets aan de lage kant..
mijn set up was..(en na wat het gekost heeft was het nog maar BS )
DX onderblok met boring tot bijna 1900cc, KS zuigers..uitgewogen drijfstangen 16v oliepomp ,knife edge krukas
bewerkte kop met grotere kleppen (diameter ben ik effe kwijt),283 gr nokkenstok met verstelbaar tandwiel
bewerkt inlaatspruitstuk met Audi 5 pitter gaskleppenhuis..luchtweger van een 1,6 GTI,Audi warmdraairegelaar..Supersprint 4-2-1 Macaroni met 60 mm uitlaat etc etc.
dit was voor straatgebruik zowat het meest gebruikelijke en praktische totaalpakket
altijd starten- lopen
ik kwam toen bij Kroonenburg aan iets van 140-150 vliegwielpk's ,na gelang afstelling
ik moest iets van 120pk aan de wielen hebben toen
in een 83er was dit iets van 0-100 in een seconde of 7,5 en een top van net 200 km/h
dat reed met een normale rijstijl nagenoeg hetzelfde als een goede standaard Dx..
enkel bij 'planken' ging heel de rotzooi bij 4000 toeren los tot 6500-7000 toeren..
beetje KR gedrag op zich...
met Webers had er mischien nog een pk of 5 a 10 meer in gezeten ..maar dat is heel het gesodemieter met afstellen en telkens verlopende afstelling niet waard..
en aangezien ik er gewoon mee naar Italie of Spanje reed alswel de buurtsuper vond ik dit genoeg met injectie zo
maar zonder een mille of 10 in een 8v te pompen is het niet eenvoudig om aan meer dan 160-170 pk te komen (atmosferisch)..
maar er moet bij jou zeker meer inzitten,lijkt me
Reply With Quote