View Single Post
  #87  
Old 06-08-2013, 21:35
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Hij is er idd uit, godzijdank, maar ik ben er nog lang niet. Heel eerlijk gezegd ben ik het af en toe wel een klein beetje moe aan het worden. Alles wat moet gebeuren, zit vast. En dan niet gewoon een beetje vast, maar wel zo extreem. Maar we gaan verder, des te leuker is het straks wanneer alles schoon en nieuw is. Dat "recht vanuit de schuur" gaat voor onder kap even niet meer door. Er is absoluut niet te werken tussen al die hopen zand, aangekoekte olie/vet resten en tectyl. Dus het blok en de kop zijn/worden gewoon helemaal gereinigd, heel grondig, ik wil het niet riskeren dat er dadelijk wat zand tussen m'n klep of cilinder zit. Kan ik weer opnieuw beginnen.

De kop ligt inmiddels uiteen. Eerste twee kleppen zaten misselijk vast maar zijn er net als de andere heelhuids uitgekomen. Verder zaten de lagerschalen niet op de juiste volgorde: 1-4-2-3-5 Nogal een beun aan de gang geweest, er zaten ook meerdere ringen onder verschillende moeren terwijl er geen onder andere zaten. Als laatste probleem wat betreft het hoofdstuk cilinderkop zijn de kleppen vrij serieus gekrast. Alsof er iets zand-achtigs tussen heeft gezeten. Ik heb alles steeds gecontroleerd en gereinigd en ben er daarmee zeker van dat de krassen niet van mij komen. Op zich fijn om te weten, maar anderzijds wel verontrustend, want dadelijk krast het gewoon lekker verder in de wagen.

Dan de zuigerveren. Die zitten rampzalig vast. De schraapveren gingen er relatief makkelijk uit omdat ze niet zo massief zijn als de andere twee veren. De grotere van die twee gaat ook nog wel, maar de smalste word erg lastig. Inmiddels zijn alle schraapveren, plus drie van de bredere veren los. De rest is voor morgen.

En als laatste is m'n nieuwe speeltje in huis: de hoonsteen
Moet ik daarvoor speciale olie gebruiken of is een gewone dunne olie goed genoeg? Of misschien de gewone motorolie? Of moet ik toch wel specifieke olie voor dit soort werk gaan aanschaffen?

De foto's blijf ik jullie nog even schuldig...
Reply With Quote