Quote:
Originally Posted by Bluepower
Oh, dat valt idd wel mee, had nog niet de verhoudingen bekeken en ging eigenlijk er vanuit dat ze ongeveer gelijk zouden liggen met die van een O2M TDI bak..
Dit is idd zeer goed te doen!
Wat is je overweging om deze 2-assige 6-bak te nemen, en niet een (ouder type O2J) 5-bak?
|
Omdat ik de eerste paar versnellingen veel te kort vind bij de meeste 5-bakken, ben ik gaan kijken bij de diesel, maar deze hebben wel een mooie overbrenging voor de eerste 3 versnellingen, maar de laatste 2 zijn dan weer veel te lang. Als ik deze zou gaan vervangen voor die van een andere bak, zijn de stappen weer niet mooi gelijk.
Hierna ben ik bij een 6-bak gaan kijken en heeft hele mooie stappen van zo'n 50km/h per versnelling.
Hierna kon ik nog kiezen tussen verschillende eindoverbrengingen en ben ik uiteindelijk uitgekomen op deze 61/18 die perfect is zoals ik hem zou willen hebben.
Ik heb nogal wat 5e versnellingen moeten vervangen voor een klant die hier steeds de tanden vanaf reed, en deze 6-bak heeft achter deze 5e nog een extra versnelling en een lager aan het einde waardoor ik hoop dat hij ook wat sterker zal zijn.
Omdat ik al veel ervaring heb met de Quaife 6-bak wat ook als de 02J is, wilde ik dit wel weer, maar niet met zo'n lange 1e versnelling zoals bij een race of rally-auto. Zo'n lange 1 is erg lastig in druk verkeer en koste steeds mijn koppeling. Ik hoop nu een wat meer allround auto te hebben waar ik goed mee de weg op kan en ook kan rijden op het circuit.
Er komt geen kooi in en heb deze auto puur voor de fun