View Single Post
  #9  
Old 05-08-2013, 07:30
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Daar zat ik ook aan te denken! Aan de andere kant: OP zegt dat de onderste radiateurslang koud blijft, dat kan toch niet kloppen...


Dat dacht ik dus ook. De enige conclusie die ik kon trekken was dat het wel moest werken, dus toen een wat langer stuk snelweg gedaan gisteren. Op parkeerplaats merkte ik dat de onderste slang wel warm werd!

Nu is nog het probleem dat de fan niet aan wil slaan. Maar ja, enorme grill in combinatie met weinig warmteontwikkeling 1.6 diesel stationair = laat aanslaan van fan???

Heeft iemand ervaring met filerijden met een 1.6 zuigdiesel en tijdsduur voordat dat ding aanslaat?

Over thermometer gesproken, heb ik ook al aan zitten denken maar heb ik zo niet bij de hand. Zou wel beste methode zijn. Wel heb ik de weerstanden van temp. sensoren gemeten, na ritje snelweg. Zitten zo rond 220 ohm. Als ik dan hiernaar kijk:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50905

en

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=81190

dan lijkt het allemaal nog niet eens zo gek.

Wel eerst het kabeltje van de sensor trekken, anders meet je de weerstand van je dashmeter ook mee...
Reply With Quote