View Single Post
Old 02-08-2013, 10:03
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by jellehier
Matching numbers!

Dat is waarom ik al deze moeite erin heb gestoken/erin steek. Het originele plan was zelfs een oettinger 16v, maar naast dat dat niet echt in het budget paste (...), is de wagen dan zijn originele blok kwijt. Ik vond het toen niet zo erg want ja, "het is toch maar een doorsnee 75 pk blok en het zit vast als een huis", maar de wagen zou zijn originaliteit erdoor verliezen, dat, wat hem nu juist zo uniek maakt. En hij is uniek genoeg zo, dus het blok moet blijven.

Als dat kan...

Het blok ga ik dus ook niet zomaar weg smijten. Ik zal dat pas doen wanneer ik zeker weet dat het niet meer te redden is, en dat is pas nadat ik hem heb gehoond. Blijkt het dan niet meer de moeite te zijn, jammer joh, maar dat is ook een deel van de hobby. Soms moet je wat ingeven.

Daarmee gaan we vandaag maar weer verder. Het houtje waarmee ik steeds de zuiger los heb proberen te slaan wordt vervangen door een slagijzer waarvan ik de kop met koper bekleed om de schade te beperken. Als het daarmee nog altijd niet lukt, gaat het blok eruit en zal de zuiger naar onderen afscheid moeten nemen.

En iedereen weer bedankt voor het succes wensen/meedenken! Top
Reply With Quote