01-08-2013, 21:35
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Hey Cass, bedankt voor het meedenken, daar heb ik wat aan. Zo'n beetje wat jij schrijft, heb ik over zitten peinzen. Naar onderen slaan zou op zich kunnen, maar dat heb ik bij cilinder vier ook zo gedaan en terwijl die veel losser zat dan deze, is er veel geweld aan nodig geweest om hem terug boven te krijgen. Als cilinder een helemaal onderin zit, ga ik die nooit meer bovenin krijgen. Die zit wel zo verschrikkelijk vast, dat gaat van mijn leven niet lukken. Krukas eruit was mijn allereerste gedachte, maar dan moet het blok eruit en krijg ik hem nooit zo lekker dragend als wanneer hij in de auto hangt. Slaan heeft dan minder effect en ik weet dus niet of hij er dan wel uit zal komen.
Daarnaast als hij eruit gaat, is dat nogal een aanval op het recht-uit-de-schuur-uiterlijk waaraan ik vor nu zo goed en kwaad als het kan vast wil houden.
De brander ziet er heel rigoureus uit, maar die is bewust gekozen omdat deze een brede vlam heeft die geleidelijker verwarmt dan een met een spitse vlam. Ik sta ook geen tientallen minuten te blazen, maar eventjes totdat het goed warm is. Als ik klaar ben met verwarmen - voor mijn gevoel dan, want meten is er niet bij - koel ik de cilinder zelf wat af met wd-40 e.d.
Ook de cilinder nog vol gegoten met thinner, wie weet.
|