View Single Post
  #1  
Old 01-08-2013, 12:41
apoc [t.i.m.] apoc [t.i.m.] is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 59
Question Te Hoog CO VR6 (rotor)

Te Hoog CO VR6 (rotor)

Ik heb CO te hoog (plusminus 3%) en gozer daar had er zo even direct geen beeld bij, er kunnen natuurlijk vele/meerdere dingen zijn.

Voor mijn eigen huiswerk c.q. voorbereiding ben ik dan ook alvast even benieuwd naar wat de beste volgorde qua mogelijke stappen naar de oplossing is.

Uitlezen kan bijvoorbeeld direct een mogelijk concreet probleem aangeven? (of kan je dat CO gerelateerd wel vergeten?)
bijv. of lambdasonde/blauwe temperatuursensor is overleden? OF is het anders puur een kwestie van motor "ff" afstellen?

De VR6 heeft custom RVS uitlaat vanaf spruitstuk, of beter gezegd vanaf originele katalysator (die is misschien overleden? hoe is dat te checken?), heeft ook "gewoon" een tussendemper en ook een einddemper. Het btreft dus een VR6 blok met rotorontsteking, heeft aangepaste nokken as en met daarop aangepaste chip (op maat) welke door een vorige eigenaar door Frankie (FH Technic) is gedaan. (tevens een open K&N filter overigens).

Heb wat connecties met mogelijkheden welke ik dan namelijk even wat dingen kan laten controleren, daarna kan ik namelijk altijd nog naar de (met alle respect) dure dealer bij ons (daarnaast hoop ik zo ook direct weer wat te leren).
Reply With Quote