Bedankt voor het meedenken allemaal.
De "even een nachtje intrekken" techniek gaat niet lukken. Ik heb de wagen een jaar of 4/5 terug gekocht en de cilinders toen meteen afgevuld met wd-40, kruipolie, diesel, gewone olie, noem het maar op, ik heb er allemaal in geflikkerd. Dat is dus niet genoeg...
Ik denk dat ik het ga proberen met warm stoken/koelen, en dan zo snel mogelijk een tik verkopen in de hoop dat hij los schiet. Ik heb ook nog een of andere shock spray voor dit soort werk van Motip. Prima spul, werkt hier waarschijnlijk prima voor.
Ik ben - al zeg ik het zelf - erg nauwkeurig en voorzichtig, helemaal sinds dit de eerste keer is dat ik zo diep een blok in graaf. Ik zal dus niet snel iets kapot slaan sinds ik pas een hamer in hand neem wanneer ik zeker ben dat ik helemaal niks kapot kan maken.
Morgen weer verder...
@dragracer: Ik ben ooit bij iemand in klazienaveen geweest voor wat scirocco delen. Hij had toen ook een rocco waarin hij een 16V ging hangen, dus ik dacht misschien dat jij het was. Maar goed, jullie zijn nu ook weer niet direct de enige met een 16 klepper in een rocco. haha
Mocht het nu niet lukken met dit blok, neem ik graag je blok over.