Zuruck im Werkstatt:
Nu alle vakantie zooi eindelijk terug aan kanten is, staat de rocco weer boven de put. Gisteren wel vast de gele lampen gemonteerd en de bumper zo goed en zo kwaad als het kan ontdaan van de paarsigheid om het kleurencircus nog iets of wat binnen de perken te houden... En dan vandaag weer verder met de zuigers. Zuiger vier is eruit, maar zuiger één komt niet los. Ik heb al staan hijsen met onverantwoord grote hamers, maar hij wil gewoon niet. Dus hier mijn noodkreet:
IEMAND NOG IDEEËN?????????????????????
Het oorspronkelijke plan, wat bij de andere drie zuigers ook werkte, was eerst naar onderen los schrikken en dan naar boven toe eruit slaan. Dat naar onderen slaan ging ideaal door deze bus op de zuiger te leggen, en dan er gewoon een paar keer op uithalen:
Hoewel het dus drie keer heeft geholpen, is geweld nu niet de oplossing meer.
Ik heb er aan gedacht om met een stalen plaat die ik met de vier omringende kopbouten naar onderen klem, met de kunststof bus de zuiger naar onderen los te "persen", maar ik durf dat eigenlijk niet aan. Bij een dieselblok heeft de vw-garage namelijk bij het aantrekken van een kop ook al eens een hoek uit het blok getrokken. Bij het aantrekken ineens, pats, blok kapot. En dan ben je dus echt klaar...
PS: de linkse achterband heeft zich op de afgelopen twee weken ook niet meer APK-waardig bewezen: