View Single Post
  #88  
Old 29-07-2013, 08:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by jellehier
Je reed vlak voor ons de weg op

1 woord

Monster!


Dan was je waarschijnlijk getuige van het feit dat ik hier mijn koppeling er weer uit reed

Ik heb verder op even moeten wachten tot alles weer wat afgekoeld was, waarna ik toch nog naar huis heb kunnen rijden al zij het met een slippende koppeling. Deze cinterplaat heeft het nu precies 120KM volgehouden
Het probleem is dat deze auto veel te veel koppel heeft en er simpelweg geen koppeling is die dit kan houden.
Na Dumpd gaat de bak er weer achter vandaan en moet ik even flink nadenken of ik dit weer ga vervangen of dat ik de auto in onderdelen weg doe. Waarschijnlijk gaat er weer een nieuwe koppeling in, andere bak en zet ik het vermogen wat terug naar een veilige en onderhoudsvriendelijk niveau om dan de auto te kunnen verkopen zonder dat de volgende eigenaar er problemen mee krijgt.

Ik zat voorheen op 680 NM en heb er nu al een kleinere turbo opgezet, maar ik weet niet hoeveel vermogen en NM hij nu heeft. Probleem is dat deze turbo nog eerder opspoelt en in combinatie met een erg lange eerste versnelling (loopt 75 in 1e versn.) echt funest is. Een nieuwe koppeling met een andere bak en opnieuw afstellen zou dan de oplossing moeten zijn.
Reply With Quote