View Single Post
  #39  
Old 25-07-2013, 08:27
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ook heb ik gisteravond gekeken hoe de achteras, motor en versnellingsbak op elkaar aansluiten.

Het valt een beetje tegen, de uitsparing van de carterpan die origineel voor het sub-frame is gemaakt zit ongeveer 12cm te ver naar achteren en ik kan dit ook niet aanpassen. De balansas zit voor in de carterpan en die kan niet weg. Ook wil ik de motor en bak nog iets dieper in het chassis leggen. Wat foto's:



Op het hart van de wielnaaf heb ik een bezemsteel gelegd



De afstand tussen torsiebuis en hart achteras is ongeveer 36.5cm



Bak en motor over de torsiebuis gelegd.











Even een aandrijfas er tussen gedaan om de hoek in de aandrijfas te laten zien.... dit gaat niet werken. De versnellingsbak moet een goede 12.5cm meer naar achteren om de aandrijfassen recht te laten liggen.



De motor mag nog iets dieper in het chassis komen te liggen (5cm)

Hetzelfde wil ik straks ook gaan doen in 3D en dan kan ik de rest er omheen ontwerpen.

Vanavond een tweede Porsche achteras ophalen, zodat ik 1 in stukken kan slijpen om te kijken hoe ik hem aan kan passen. Nadeel is wel dat er straks geen torsievering meer mogelijk is.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote