Ook heb ik gisteravond gekeken hoe de achteras, motor en versnellingsbak op elkaar aansluiten.
Het valt een beetje tegen, de uitsparing van de carterpan die origineel voor het sub-frame is gemaakt zit ongeveer 12cm te ver naar achteren en ik kan dit ook niet aanpassen. De balansas zit voor in de carterpan en die kan niet weg. Ook wil ik de motor en bak nog iets dieper in het chassis leggen. Wat foto's:
Op het hart van de wielnaaf heb ik een bezemsteel gelegd
De afstand tussen torsiebuis en hart achteras is ongeveer 36.5cm
Bak en motor over de torsiebuis gelegd.
Even een aandrijfas er tussen gedaan om de hoek in de aandrijfas te laten zien.... dit gaat niet werken. De versnellingsbak moet een goede 12.5cm meer naar achteren om de aandrijfassen recht te laten liggen.
De motor mag nog iets dieper in het chassis komen te liggen (5cm)
Hetzelfde wil ik straks ook gaan doen in 3D en dan kan ik de rest er omheen ontwerpen.
Vanavond een tweede Porsche achteras ophalen, zodat ik 1 in stukken kan slijpen om te kijken hoe ik hem aan kan passen. Nadeel is wel dat er straks geen torsievering meer mogelijk is.