24-07-2013, 21:26
|
|
Forum Regular
|
|
|
|
Na lang niks meer gepost te hebben is er toch weer een update. Ik heb de ideale throttle bodies gevonden voor m'n injectieprojectje. Het zijn TB's van een Honda VFR800 met een diameter van 36mm. Om de aansturing een beetje makkelijker te maken heb ik het asje van één TB wel om moeten draaien. Daarnaast heb ik nog mooie Mikuni (07-474) inlaatrubbers gevonden die (bijna) perfect passen op een IDF patroon. Stukken goedkoper dan Jenvey TB's en natuurlijk toffer!
Misschien dat ik met een Arduino nog een soort van elektronisch gaspedaal ga maken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Heb ondertussen wel een tweetal servo's gekocht, deze zijn nu onderweg. Moet nog even kijken of die servo's wel snel genoeg en nauwkeurig genoeg zijn. Maar het lijkt me ook niet echt dat die dingen het eeuwige leven hebben... We zien wel waar het op uitloopt. Met een Arduino is het wel mogelijk om bijv. het AFR op een display te tonen samen met het toerental en een aantal temperaturen. Nog genoeg leuke dingen om uit te zoeken.
Tijd voor wat plaatjes:
Meer op m'n Flickr.
|