Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen te schetsen, het is een heel vreemd probleem waar ik en de garage tot nu toe nog geen oplossing in hebben gevonden.
Mijn Golf 4 GTI valt uit. Dit gebeurd eigenlijk alleen als ik ongeveer 10km gereden heb, de auto neerzet en na 15minuten bijvoorbeeld weer vertrek. De motor is dus warm. Nadat ik vertrek valt hij binnen 2km uit. Soms kan ik hem dan weer starten doormiddel van de koppeling op te laten komen. Soms lukt dit niet en dan moet ik langs de weg stoppen. Hij start dan niet. Na ongeveer 2 tot 5 minuten start weer en kan ik vrolijk verder rijden. Laatst wou hij helemaal niet meer starten en hebben ze me moeten afslepen.
Als de auto is uitgevallen merk ik wel dat de turbo druk vrijwel weg is en ik geen vermogen heb. Ook als ik meer gas geef als ik rond de 110 a 120 rijd voel ik dat hij niet lekker wil trekken en dat hij inhoud.
Soms wil hij ook niet starten, dan slaat hij wel aan maar loopt heel beroerd rond de 500 toeren en valt dan uit. Als ik gas bij geef dan schokt hij en er komt dan wat zwarte rook uit de uitlaat. Als ik netjes even 30 minuten wacht is er vaak niets meer aan de hand en slaat hij vrolijk aan.
De problemen zijn verergerd naar mate het warmer werd eigenlijk. Het niet willen starten is eigenlijk alleen voorgekomen bij hele warme temperaturen.
Het volgende is al vervangen/na gekeken.
BDP Sensor
Nokkenas sensor
KVS Sensor
Gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd
ECU is eruit geweest, nieuwe software erop gekomen
Er zijn verder ook geen foutcodes als hij word uitgelezen. Er zaten eerst 2 foutcodes in, dat was de ECU en gasklephuis, nadat de ECU eruit geweest is en het gasklephuis is gereinigd zijn deze niet meer terug gekomen.
Filmpjes van het start probleem:
http://www.youtube.com/watch?v=aYvsZR9I4tk&feature