19-07-2013, 01:06
|
|
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
|
|
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
|
|
Ik snap het niet meer, al dagen bezig met het lopend maken van de motor van de Jetta van Bob, Nieuwe rotor, verdeler, ontsteking met contactpuntjes, nieuwe condensator, nieuwe bougies en kabels, en een goeie nieuwe bobine. Aangezien ik eerst geen vonk had tot aan de bougies kwam ik er achter dat deze stuk was de bobine van mijn jetta eraan en hij vonkt weer mooi.
Rotor staat op de inkeping gericht op de ontsteking, zuiger 1 aan de distributie zijde staat op BDP, en krukas staat ook op merkteken. Oliepomp staat evenwijdig met de krukas dus ook goed.. Ontstekingsvolgorde is 1342 dus met de klok mee ook zo de kabels gemonteerd (rotor draait naar me toe dus rechts om) Zelfs de ontsteking al afgesteld met de lamp, dus het streepje staat netjes op de poelie gelijk met het merkteken op de kap van de distributie. Maar nog wil die niet starten, de zooi verzuipt continu. Benzine zit er in, en krijgt hij dus ook anders kan die niet verzuipen, zelfs op startpiloot wil die niet aanslaan.
Ook met zachtjes draaien aan de ontsteking geen verschil, normaal moet je dan toch iets horen, maar niks helemaal niks nog geen plofje..
wie o wie heeft er een idee..?? Ik weet het niet meer... Ik heb de duitse vraagbaak erbij liggen en de nederlandse en alles exact zo staan als in het boekje..
Ik weet het niet meer... Hulp!!
Het gaat dus om een 1.6 van 1984 met contactpunt ontsteking..!!
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
|