ik heb geen kennis van diesel, ik heb geen sleutelplek voor de golf en kan al helemaal geen motor vervangen in een FWD vw.
ik heb een hoop RWD fords staan waar ik aan sleutel, en draai men hand er niet voor om om een opgeblazen blok te vervangen. maar voor deze heb ik tijd. kan gerust een jaar duren voor ik het kan vervangen.
mijn golf en dodge zijn daily wagens, die kunnen niet ff een week hier in panne staan.
destijds kocht ik deze golf 2 platte diesel voor een aantal redenen waardoor andere merken/modellen afvielen:
-liefst belastingsvrij (opel,vw,ford,audi....)
-bestand tegen roest (ford en opel geschrapt)
-oerdegelijke onverwoestbare motor
-heel zuinig (ford voor de 2de keer geschrapt).
-spotgoedkoop alsook onderhoud en onderdelen (vooral onderdelen vinden van een 25jaar oude wagen kan doorslaggevend worden).
dan schiet er eigenlijk golf 2 en golf 3 nog over. de 3 roest veel sneller dan een 2 dus heb ik mijn huidige maar gekocht.
toen ik die kocht had de mijne 363 000km op de teller en de teller was kapot. dus heb MEEEER kilometers dan de meter aangeeft.
ik had die nodig voor men werk (waregem-sint truiden) en heb er op hoog tempo snel kilometers bijgezet. welke gek koopt er nu een auto die rond de 400k km zit om dan dagelijks 260km te gaan bollen voor het werk??? ik heb de golf nog een 2-3maand gebruikt voor naar het werk te gaan, maar de brandstofkosten kwamen uiteindelijk te hoog uit. had ik blijven rijden, was de golf binnen de 6jaar aan 1 000 000km.
ik ga het laatste jaar met de trein nu naar beauvechain waardoor de auto nu op 426 000km blijven staan is. die golf gaat hier NIET buiten voor die 1 000 000km heeft of 40jaar is. en dan overweeg ik restauratie
.
de ludo heeft deze GTD goedkoop kunnen kopen, heel goedkoop. dus dat er wat probleempjes gingen inzitten, dat had je van ver kunnen verwachten.
door de scheur in het uitlaatstuk heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk gedacht dat de turbo aan het overlijden was en heeft die snel de boel maar verkocht.
als je een auto wil waar geen problemen aanzijn, of waar je binnen no time hersteld bent, ga dan naar een leasewagen. dan rijd je met een gerust hart (en dikke factuur).
wil je graag zelf je handen eens vuilmaken, dan kan je overwegen om een oude auto te kopen.
als je met het excuus afkomt dat je geen kennis, geen plaats en niet de tijd hebt om eraan te sleutelen, dan moet je geen oude afgeragde GTD kopen!!!
ludo leert graag bij en steekt zijn handen uit de mouwen als het moet, dus dat komt goed. wil hij met die oude mazoutstoof recente wagens in het stof (ROET) laten bijten, dan moet die ervoor gaan
.
ander blok kopen is nu ook de grootste moeite niet, koop je gewoon een complete golf 3 1.9td en lepel je die motor erin hé. ben je voor minder dan 500€ mee klaar.
als mijn 1.6 bak sneuveld, komt de mk3 dieselbak erin (veel beter en langere verhoudingen), sneuveld de blok dan staat er hier snel een golf3 voor de deur als donor