View Single Post
  #64  
Old 18-07-2013, 14:08
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

jeetje mina wat vat jij alles negatief zeg

ik probeer hem helamaal niet lekker te maken , ik wil alleen maar zeggen dat als je een td blokje goed behandeld ,dat ze dan onverwoestbaar zijn
en niet zoals jij dat brengt .. een trage diesel.
een 1.6 is gewoon een super blok met veel potentie.. en die potentie is maar net wat je er mee doet.
tuurlijk snapt elk leek wel hoe meer je begint te rommellen met blok hoe meer risico, elk blok krijg je kapot .
welke idioot rijd ook plankgas van Leeuwarden naar Parijs
maar een td kun je gewwon veilig 1.2 bar rijden das helemaal geen probleem
als je nou met 0.6 bar of met 1.2 bar steeds in de toeren rijd krijg je beide kapot
het ook zo met de olie temp hou die in de gaten als je steeds boven 130/140 rijd want ik denk dat je daar meer schade mee aanbrengt dan een hage turbo druk .
een td kan bij snelweg kilometer de temp. aardig oplopen dan die dat kleine wisselaartje gewoon te klein.
ik heb een luchtgekoelde oliekoeler van dx gti blok erop en dan kun aardig doortrappen voordat de boven de 110graden komt terwijl een stock td dan al flink boven de 120zit

zo zijn volgens mij op dit moment meer 1.6 td blokken dan 1.9 td blokken die nog rond rijden, dus dat zegt wel heel wat over de kwaliteit van die 20plussers

zoals je zegt dat elke t3 op olie of koelvloeistof loopt, komt meer omdat de meeste allemaal ombouw zijn en dat het blok te veel op de donder krijgt door het gewicht zo ook de stroomlijn van zón ding. en die ombouw word meestal ook gedaan met een blok waarvan de kilomters niet bekend zijn ,dus mischien de meeste allemaal 4ton+

dus niet zo negatief , er zijn er ook nog wel mensen die iets goed bedoelen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote