View Single Post
  #61  
Old 18-07-2013, 12:19
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

T3fan:

ik weet niet hoe hard mijn dodge normaal loopt, maar het max toerental is 4000rpm. het ding heeft ook een abnormale kleine carbu meegekregen waardoor die op 4000rpm echt niet meer vooruit gaat

nu rijd ik op gas, ontsteking werd VEEEEEL vroeger gezet om beter te lopen op gas dan op benzine en heb er al 139km/h op GPS uitgehaald (bijna 4800rpm). ik dacht met de gas nog thuis te geraken maar na 30km volgas heb ik gemerkt dat ik thuis niet meer haalde. ding verbruikt dan rond de 50-60liter/100km. k heb die dodge nu al 8jaar en al 8jaar is die zijn dynamo en accu kapot, radiator lek, uitlaat doorgeroest en drinkt olie voor zot (heeft al 2keer zonder olie gereden en daardoor verbruikt die nu 1liter per 300km, op 1500km heeft die geen olie meer).
met +320 000km op zen kiezen waarvan 300 000 op LPG is die motor eigenlijk allang op rust.

mijn golf bolt ook een 150-160 en ik hoef niet overdreven lang te gaan om de teller op 145 te zetten hoor. de overschot duurt lang of heb een goeie bergaf nodig.
de GTD van TS zou heel vlot naar 160 moeten kunnen gaan en als turbo nog OK is, zou die nog lang moeten leven. op voorwaarde dat je eerst rustig warm rijd. ALTIJD.

de pakkingen van die 1.6 diesels waren niet van de beste destijds en je blaasd die er zo door.
ik dacht dat er destijds ook races waren op circuit waar de diesels in meededen?
ook al worden die GTD 30jaar lang afgetrapt. als die nu nog leven, kunnen ze ertegen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote