View Single Post
  #48  
Old 17-07-2013, 21:13
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
dat kan nogal logisch zijn dan als je een scheur in de uitlaat hebt.

mijn roetstop is serieus uitgedraaid, ik rook VEEEEL zwart als ik volgas ga, rijd de laatste tijd ook weer harder door en veel geladen met de kont op de grond) en heb nu net 950km met een tank gereden, heb er ff 30€ bij gedaan. ik ben vandaag op reserve van waregem naar ninove gereden, van ninove naar centrum brussel en terug en dan van ninove weer naar waregem (160km ongeveer).

je verbruikt ook naar het vermogen dat je vraagt. jij rijd dus nu zo goed als met een platte diesel rond, met nog een serieuze restrictie in het uitlaat gedeelte.
op lage versnelling en hoge toeren zal de motor nog wel genoeg druk opbouwen, maar eens in hogere versnelling zal dit niet voldoende meer zijn



Op lagere versnelling en hoge toeren merk ik er bijna niets van, maar op de hogere versnelling en hoge toeren heb ik inderdaad geen trekkracht meer.
dus dat heeft te maken met een barst in mijn uitlaatspruitstuk?

dure grap waarschijnlijk..

ivm de roetstop; een 1.6d is gewoon de beste qua verbruik, ik reed met 10euro van Hasselt naar Antwerpen. en daar heb ik weer een 10euro bij getankt om terug naar huis te gaan.

Ik ben geen hard rijder hoor. ik heb mijn rijbewijs al bijna 3j en ben nooit geflitst geweest ofzo tot nu toe
het optrekken en doortrekken is het belangrijkste voor mij met een TD onder je motorkap
Reply With Quote