View Single Post
Old 16-07-2013, 01:48
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

Officieel: 16,5cm deuren, 8,7cm dash. 10cm past ook, mits je idd alle bevestigingsbeugeltjes eraf haalt of wegbuigt.(kan zijn dat je ook iets moet aanpassen in het rooster)
Beste is een composetje, zoals je al op het oog hebt.
Alleen de tweeters moet je dan even een beugeltje voor maken of de originele behuizing aanpassen zodat het daar in past. Beugeltje is vrij makkelijk en snel gemaakt van een strip aluminium van de bouwmarkt, een staalboor, ijzerzaagje(of slijpschijf) en bankschroef.
Schroeven zitten meestal bijgeleverd, aangezien je daar maar een deel van nodig hebt (originelen zijn her te gebruiken) kun je die dus ook elders voor gebruiken.

Valt me alleen net op dat het composetje in je link niet plug and play is in de deuren. Er zitten 2 nokjes in de houders.
Ik kwam hier ook pas achter bij montage, gelukkig zaten in mijn composet wel de uitspraringen voor die nokjes, dus ze pasten wel gelijk (moest ze alleen draaien)
Bij andere setjes zul je dus of die nokjes moeten wegsnijden/vijlen (al denk ik dat je dan de deurpanelen los moet gaan halen)

Ben toevallig kort geleden ook van radio gewisseld. Vorige en huidige hebben geen cd speler. Vorige is een caliber MCD 065. Mocht je interesse hebben