View Single Post
  #1  
Old 09-07-2013, 19:32
Lord-Iggy's Avatar
Lord-Iggy Lord-Iggy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 42
Default Versnellingsbak raadsel...

Goeie avond mijne heren en dames,

Ik zit een heel vervelende situatie en weet me ff geen raad meer, de dealer wilde ook niet de helpende hand zijn tenzij ik m'n auto daar afgaf (ook wel logisch aan de ene kant).
Het gaat hier om m'n Mk4 R32 uit 2003.

Voor de romanlezer onder ons een kleine inleiding, tijdens de terugweg naar huis hoorde ik bij een gangetje van 110 km/u een doffe klap en hobbelde de auto, aan de kant gezet niks kunnen zien weer een stukje rijden en weer hetzelfde.
ANWB laten komen...konden niks voor me betekenen omdat de auto niet meer orgineel op z'n veren staat en dat er een breedset onder ligt, dus dan op de ambulance gezet.

Later op de brug gezet bij een maat en ff gekeken, bleek dat er 2 bouten van de 3 waren afgebroken van mn baksteun en als klap op de vuurpijl zat de derde er niet eens in (nooit ingezeten ook) , het gaat om de bestuurderskant en de steun bovenop de arm zit.

Plaatje bij het praatje...


Zoals je kan zien is dat ongeveer wel de grootste, kneuzigste actie die ik ooit heb gezien en dat zelfs voor een bedrijf!

Bij de dealer op kenteken en chassisnr gezocht en bestellen maar...na het opgehaald te hebben en volle moed monteren, blijkt de steun niet te passen!
Na de voorste bout (frontkant) te plaatsen komen de gaten van de steun bij lange na niet in de buurt van de achterste 2 gaten in de bak.



Volgens de sticker en ETKA zou de bakcode GQT moeten zijn, maar ik vrees het ergste.
Nu komt vraag: wie weet wat voor bak eronder zou kunnen hangen op dit moment, en hoeveel andere versnellingsbakken er nog meer zijn behalve de GQT (te lezen als handmatige 6-bak voor een 4motion)...

Alvast bedankt!
Reply With Quote