View Single Post
  #5  
Old 07-07-2013, 10:53
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als de motor TE warm wordt, krijgt de carbu problemen en begint hij vooral te pingelen binnenin (alle aangezette koolstof wordt roodgloeiend dan).
als de carbu dan teveel verdamping krijgt, en je geeft volgas, krijgt die een te arm mengsel, pingelen voor zot, stotteren...
als je compleet pech hebt, krijgt je hem dan niet meer stilgelegd (nadieselen, ook bij benzine).

werkt de radiator wel nog goed? als de doorstroming slecht is, krijg je hete en koudere plaatsen op de radiator. als dan de fan sensor op het koude deel staat...

hoe is het trouwens met de voetpakking van de carbu (ik vermoed toch dat je een carbu hebt, want anders mag je geen problemen hebben als die wat warmer komt). welke bougies zitten erin (misschien verkeerde met een lage temperatuur)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote