01-07-2013, 17:05
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
|
|
Dit blok is oftewel 'n 1800 (want de koelslang zit tussen de derde + vierde cilinder) of 'n daarvan afgeleide "nieuwere/jongere" 1600 (daadwerkelijk 1595 cc, boring identiek aan de 1800, maar kleinere slag).
De oude 1600 cc's (daadwerkelijk 1588 cc) uit de 70er jaren hebben de koelslang tussen de eerste en de tweede cilinder, net zoals 'n daarvan afgeleide 1500 cc.
Maar of het dus 'n 1800 is of 'n daarvan afgeleide 1600 zegt de motorcode op 't onderblok.
Edit.: de motorcode is onleesbaar zag ik net pas misschien ff met wat schuurpapier eroverheen gaan dat 't dan te lezen is. Maar die "jongere" 1600 's hebben ook "1,8" op de achterkant van 't onderblok staan, heb zelf 'n Golf 2 1600 gehad, bij die was dat 't geval.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...
|
Hobby: VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982
Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
|