View Single Post
  #8  
Old 01-07-2013, 09:52
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

zo stond ik 3dagen na aankoop ook in panne met de golf. zit ook een alarm in, maar het werkte niet meer (was eentje die ook de deuren sluit, met afstandsbediening.

wat bleek, de afstandbediening was kapot. heel soms als je hard drukt, sprong dat ledje eens aan. dus ik naar de auto om te testen of de deuren open gingen daarmee.
10min staan prullen tot die afstandsbediening eens werkt, en de pinkers gingen aan en ik hoorde de deursloten.

happy me, dat gaan we wel eens fixen dacht ik bij mezelf.
1uur later wil ik vertrekken, deuren zijn vast , pinker lampje op dashboard bleef branden, voorgloeilampje niet meer...
terwijl ik dacht dat het CV was, had ik blijkbaar ook het alarm geactiveerd. onder de motorkap zo een zwart blokje gevonden met een sleuteltje op. ik dacht: ah, hier schakel ik het alarm uit. ff de sleutel omgedraaid, begon me daar een sirene te loeien in de garage.

ff men broer gebeld, die zei me dat de alarm box bij VW in die service ruimte zou zitten onder het stuur en dat ik ff de dieselppomp kabels moet doorverbinden.
21kabels steken daaraan. ding zit volledig in de kabelboom genesteld en ingetaped. zelf al verbind ik de dieselpomp, voorverwarmen is nog altijd uitgeschakeld, pinkers doen het niet meer...

ik heb een poging ondernomen het alarm er volledig uit te slopen. na 3-4uur kabels volgen, alles maar schoon terug gestoken. afstandsbediening volledig gerepareerd en had een werkend alarm weer. nu is de afstandsbediening weer kapot, maar gelukkig wel in de alarm-off stand
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote