Quote:
Originally Posted by fcapri
turbodruk omhoog kan geen kwaad (toch niet teveel) en de roetstop iets opendraaien zorgt ervoor dat die iets rijker loopt.
met die 2 zaken krijg je het blok al vlot richting 100pk dan.
300 000km is niks voor een oud VW dieselblok.
mijn 1.6D heeft 425 000km en zou volgens de garage nog met de originele papieren koppakking rondrijden (schijnt dat die er vlot doorvliegen als je richting 4500rpm trekt). de mijne staat serieus open gedraaid nu en ga er tot over de 5000rpm mee
|
425 000km?
mijn 1.6d had ook een geopende roetstop,
optrek was heel sterk veranderd maar kreeg dat niet boven de 165km/h
Turbodruk zou ik misschien net op de 1 bar laten zetten, teveel is nooit goed
Moet eerst zo'n barmetertje zien te vinden
Ik moet wel zeggen dat de vorige eigenaar de koppaking vervangen heeft van GTD, oorzaak had ik niet gevraagd, Misschien op koude motor altijd volle gas weg ofzo, dont know
Je moet natuurlijk ook naar het verbruik kijken, maar zal kijken wat ik kan doen,
ik ga dit beter laten nakijken door iemand die verstand heeft van een GTD
vooraleer ik er weer een zooitje van maak